Mnichovský veletrh opti je tradičním cílem i českých a slovenských optiků. Jedná se o nám nejbližší velký mezinárodní veletrh. Díky společnosti EssilorLuxottica jsme se na něj mohli vypravit i my z redakce spolu s českými optiky a optometristy.
Nabízí se různá srovnání s naší českou Optou anebo třeba s pařížským veletrhem SILMO. Pravda je ale taková, že každý veletrh má svoje místo, svůj účel a zaměření. Německý trh je významně větší než ten český, proto je i veletrh výrazně větší, zároveň je nám ale svým pojetím i vystavovaným módním zbožím blízký. Přece jen spolu sdílíme stejný kulturní okruh.
Velmi pozitivní ohlasy z řad návštěvníků získaly letošní novinky – zejména koncentrovaná sekce věnovaná kontaktním čočkám, kde se na jedné ploše sešli vedle sebe všichni důležití výrobci tvrdých i měkkých kontaktních čoček.
Stejně tak bylo ze strany návštěvníků kladně hodnoceno i velmi silné zastoupení firem vyrábějících optické přístroje a další technologické inovace, což odpovídalo i předem avizovaným záměrům organizačního týmu.
Veletrh se ale věnoval i módě a trendům, bylo možné si např. vyslechnout i přednášku odbornice na trendy z New Yorku Selin Olmsted. Značnou část nabídky tvořily samozřejmě brýlové obruby různých tvarů vyrobených z nejrůznějších materiálů firmami z téměř celého světa. Aktivní návštěvníci mohli zvolit i cenu publika opti FRAME STAR z padesátky přihlášených obrub pomocí QR kódu. Cenu získala domácí mnichovská značka Sieger Munic Eyewear.
A jedna zajímavost na závěr: firmy, které se zabývají designem obchodních jednotek představily interiéry očních optik, které působily spíše jako rustikální obývací pokoje. Velmi pohodlné a příjemné, žádné bílé pláště a sterilní prostředí.
Děkuji společnosti EssilorLuxottica za možnost navštívit veletrh opti 2025.
Soňa Fišerová