Veletrh SILMO 2024 v Paříži ve dnech 20.–23. září přivítá všechny hráče z oboru optiky: přihlášeno je více než 900 vystavovatelů a svou nabídku zde představí 1 500 značek ze 144 zemí světa.

Tato klíčová akce se bude konat na ploše 75 000 m² v pavilonech 6 a 7 a nabídne špičkovou platformu pro detailní pohled na nejnovější technologie, produktové inovace a trendy, které v celosvětovém měřítku utvářejí budoucnost optického průmyslu. A to se týká také umělé inteligence.

Eric Lenoir, ředitel veletrhu SILMO, zmiňuje transformační dopad umělé inteligence na celý obor: „Možnosti jsou široké, od brýlí vybavených umělou inteligencí až po revoluční nástroje pro optiky. Představte si brýle, které dokážou okamžitě překládat jazyk prostřednictvím integrované kamery, nebo mechanismy, které preventivně odhalí závažné zdravotní problémy, jako je infarkt nebo Parkinsonova choroba. Tento rychlý vývoj vyžaduje rychlou adaptaci odborníků, protože bez odpovídajícího školení by umělá inteligence mohla potenciálně nahradit tradiční optiky. Současně s nástupem technologií, jako je 3D tisk v obchodě, se díky vyšší automatizaci nově definuje výroba brýlí, čímž se snižuje dopad na životní prostředí. Tato transformace umožní optikům zaměřit se na služby s vysokou přidanou hodnotou a stát se skutečnými poradci pro zrakový komfort a preventivní zdravotní péči, a dokonce integrovat funkce, jako je audiotechnika a prevence pádů.

V tomto neustále se vyvíjejícím prostředí je pro optiky zásadní, aby tyto změny pevně uchopili a mohli si tak udržet svůj význam a úspěch. Společnost Meta totiž oznámila, že připojené brýle do několika let nahradí chytré telefony, čímž se promění tradiční role optika. Aby odborníci zůstali zásadními hráči, musí znovu vymyslet prostředí prodejny, znovu zaměřit nabídku na služby zákazníkům a inovace a zároveň přepracovat ekonomický model, aby zůstali konkurenceschopní i v nadcházejícím desetiletí.“

Futurologie – optický průmysl v roce 2035

Část veletržního prostoru bude věnována budoucnosti a zve návštěvníky, aby se seznámili na jednotlivých stanovištích s vyhlídkami pro období 2025–2035. Tato stanoviště budou zaměřena na:

  • Provozovny zítřka

Fyzický a virtuální svět se spojují a hledají nové přístupy k designu prodejních míst s cílem zefektivnit a zpřehlednit cestu k zákazníkovi.

Digitální zážitek: Tento prostor je určen k poznávání toho, jak mobilní technologie a umělá inteligence mění tradiční vizuální testy.

Zrakové testy a personalizovaná měření: head-sety pro virtuální realitu simulují různá řešení čoček, zatímco 3D skenery nabízejí přesná měření pro optimální personalizaci brýlí.

Virtuální fitting a lokální výroba: Vytváření brýlí na míru je možné pomocí AI. Personalizovaný avatar usnadňuje virtuální přizpůsobení obrub a následně 3D tisk vyrobí brýle v reálném čase, montáž čoček do obruby se uskuteční na místě = 100% lokální výroba s nulovým počtem kilometrů!

  • Centrální prostor: Inovace

Jádrem Futurologie je prostor pro učení a sdílení, kde se představují nejnovější inovace na kruhovém pódiu se dvěma lávkami. Prostor je zřízeným pro dynamické prezentace, pro začínající firmy a interaktivní workshopy.

Propojené produkty: na 5 displejích jsou vystaveny propojené produkty a na speciálním displeji je představen koncept propojených brýlí. Tyto displeje nabízejí pohled na budoucí trendy a technologie, které změní každodenní život.

  • AR/VR/XR – experimentální prostor

Reálný a virtuální svět se nejen překrývají, ale společně koexistují a nabízejí jedinečné a překvapivé zážitky.

Virtuální zážitky: sekce věnovaná zážitkům z RX a zvyšování povědomí o zrakovém postižení, vytvořená ve spolupráci s institutem Arts et Métiers s cílem pochopit problémy slabozrakosti prostřednictvím tzv. imerzivních simulací.

Předvádění chytrých výrobků: Dvoje chytré brýle od firem Meta a Pulse Audition jsou vystaveny tak, aby si je návštěvníci mohli vyzkoušet. Tyto chytré brýle v sobě integrují pokročilé funkce a kombinují pohodlí, design a technologie.

Trendy

Prostor Futurologie, orientovaný na blízkou i vzdálenou budoucnost, odráží výstava trendů, která nabízí pohled na podoby, tvary, barvy a materiály brýlí. Představuje nejlepší brýle včetně těch slunečních od vystavovatelů na veletrhu. Scénický design doplňuje edice TRENDS by SILMO konstruovaná jako skutečná kniha trendů. Čtyři identifikované trendy, které je třeba sledovat, jsou:

FREE COLORAMA

Jedno-, dvou-, tří- a vícebarevné brýle představují barevné palety, které se nebojí odvážných barevných kombinací.

VIRTUOUS SIMPLICITY (dokonalá jednoduchost)

Minimalistický styl bez příkras je vrcholem čistého designu. Kov má náskok, ale acetát se umí prosadit a vydobýt si ve snaze o uhlazený design své místo.

CLASSIC VARIATIONS (klasické variace)

Klasika, dlouholetá, nadčasová a věčně módní. Jako stálice má v sobě přitažlivost, která jí umožňuje snadno procházet všemi obdobími a módními výstřelky. A může se znovu a znovu vynořovat, aniž by, co se týče designu, přešlapovala na místě!

FULL SUN

Sluneční brýle zaujímají stále důležitější místo (se sluncem i bez něj!). Staly se doplňkem, který je dokonale začleněn do kolekcí velkých luxusních a módních značek, zatímco dlouholetí nebo noví kreativní výrobci brýlí si v tomto sektoru vytvářejí svůj vlastní prostor pro rozsáhlou nabídku tohoto segmentu.

Soutěž v optickém designu 2024 – Odměna za odvahu

Soutěž je otevřena studentům designérských škol z celého světa. Letos klade důraz na měnící se roli doplňkových brýlí a zkoumá možnosti nových funkcí a z nich vyplývající inovativní využití. Soutěž, na kterou dohlíží renomovaný designér Olivier Jault, vybízí studenty, aby přehodnotili brýle nad rámec jejich tradiční funkce a začlenili do nich jedinečné vlastnosti, které reagují na nové potřeby naší moderní společnosti.

Veletrh SILMO se letos koná od 20. do 23 září na pařížském výstavišti Nord Villepinte.